Nanocacher och kammotejp

Jag fick ett vadderat brev från den svenska geocachingshopen häromdagen. Jag har nu testat kamoflaugetejpen på två lådor i Skatås. Tejpen verkar vara av låg kvalitet och jag tror inte den står emot mycket väder och vind. Jag förstärkte dock med svart vävtejp.

Nanocacherna var riktigt små. De är i svart metall och magnetiska. Ungefär 15 * 10 mm stora innehållande en logremsa. Varje dag spanar jag efter bra platser att placera ut min första nano på;)

 Nu ska jag möta upp Wengan vid östra sjukhuset. Där tänker vi avverka tre regular, en multi och en mystery i solsken. 

Ett svar to “Nanocacher och kammotejp”

  1. Mr Kritisk Says:

    Nano´s gillar jag. Dom kan man sätta på många ställen som annars skulle bli utan cacher. Eller där det är stor ”mugglar”-varning.

    Ett litet tips gällande nano, sätt magneten i locket, sedan pappers remsan i locket så blir det inte så svårt att få ut pappers remsan sedan (vilket jag har svurit lite över på en del nano-cacher)

Kommentera

